خبرنگاران خارجی: ایران مردمسالار در منطقه پیشرو است
نوشته شده توسط : abbuse

خبرنگار هفته نامه ایتالیایی 'لسپرس' روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در این باره اظهار داشت: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران آزاد است.

'گیانی پرلی' با اشاره به حضور زنان در انتخابات افزود: در برخی از كشورهای عربی زنان حتی حق رانندگی هم ندارند اما در ایران آنها می توانند در عرصه های مختلف از جمله نمایندگی مجلس حضور یابند.

پرلی با بیان این كه جمهوری اسلامی ایران از جمله كشورهای پیشرفته در منطقه است و انتخابات در آن نقش بسزایی دارد گفت: این دوره از انتخابات مجلس ایران نیز از اهمیت خاصی برخوردار است؛ هرچند كه انتخابات بعدی ریاست جمهوری در ایران كشور نیز اهمیت و حساسیت بالایی خواهد داشت.

'حمزه الحاج حسن' خبرنگار شبكه تلویزیونی المنار لبنان نیز در این باره به ایرنا اظهارداشت: این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران با توجه به تحولات منطقه از اهمیت ویژه ای برای این كشور برخوردار است.

وی افزود: انتخابات متعددی كه در طول بیش از سه دهه گذشته در جمهوری اسلامی ایران برگزار شده از مشخصه های مردم سالاری و وجود دمكراسی در این كشور محسوب می شود.

الحاج حسن در ادامه اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران در این عرصه می تواند الگوی مناسبی برای سایر كشورهای منطقه بوبژه كشورهای اسلامی باشد.

وی پوشش خبری انتخابات نهمین دوره شورای اسلامی در ایران از سوی رسانه های داخلی و خارجی را نیز مثبت ارزیابی كرد.

در همین حال، خبرنگار شبكه اول ایتالیا 'رآی 1' نیز معتقد است: میزان مشاركت مردمی در انتخابات مجلس شورای اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است.

'ماركو كلمنتی' یادآور شد: هر چه میزان مشاركت مردمی در انتخابات كه به عنوان ركن دمكراسی در هر كشوری محسوب می شود، بیشتر باشد می تواند قدرت یك دولت را افزایش دهد.

كلمنتی خاطرنشان كرد: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است و به مراتب جلوتر از كشورهای منطقه است.

وی در ادامه با اشاره به حضور زنان در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران یادآور شد: در ایران نیز همانند ایتالیا به رغم این كه زنان حضور چشمگیری در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی دارند اما متاسفانه شاهد حضور كمرنگ زنان در این دوره از انتخابات هستیم.

كلمنتی افزود: با توجه به این كه 290 كرسی برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ایران درنظر گرفته شده شایسته است كه زنان حضور فعالتری برای كسب كرسی های بیشتر در این مجلس داشته باشند.

نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح فردا (جمعه) 12 اسفندماه در سراسر كشور برگزار می شود.

مدیر كل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حضور حدود 350 نماینده خبری خارجی برای پوشش خبری این رویداد مهم خبرداده است.

محمد جواد آقاجری روز چهارشنبه به ایرنا گفت: در مجموع به نظر می رسد با احتساب نمایندگان خبری مقیم، حدود 350 نماینده خبری خارجی وابسته به 174 رسانه بین المللی در روز انتخابات شاهد حضور گسترده مردم ایران پای صندوق های رای باشند.

وی افزود: دراین دوره از انتخابات در مجموع بیش از 80 روادید مطبوعاتی از 53 رسانه از كشورهای آلمان، اتریش، اسپانیا، امریكا، اوكراین، ایتالیا، برزیل، بلژیك، تركیه، جمهوری چك، روسیه، ژاپن، فرانسه، فنلاند، قطر، كانادا، كره جنوبی، كلمبیا، لبنان و ونزوئلا صادر شد كه تا این لحظه (بعدازظهر چهارشنبه) 55 تن از آنان وارد كشور شده اند.

آقاجری ادامه داد: رسانه های كشورهای ایتالیا بیشترین حضور را در پوشش انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهند داشت و برای نخستین بار رسانه هایی از منطقه آمریكای لاتین نیز برای تهیه گزارش از این رویداد بزرگ در كشور خواهند بود.

سیام**1478**2026





:: برچسب‌ها: مربع , جشن تولد , قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 438
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: